اجرای  پایپینگ صنایع پتروشیمی

اجرای  پایپینگ صنایع پتروشیمی

پایپینگ صنعتی مجموعه ای از لوله های بهم پیوسته،بهمراه تجهیزات پایپینگ خطوط لوله،شامل انواع اتصالات،فلنج ها،پمپ ها،مبدل های حرارتی،شیرآلات صنعتی و مخازن ذخیره میعانات و گازها،شامل اجزاء پایپینگ می باشند.

لوله ها به منظور انتقال میعانات،گازها در خط لوله انتقال نفت و گاز و همچنین در پایپینگ پتروشیمی و یا پالایشگاه ها مورد استفاه قرار می گیرند.

در لوله کشی صنایع پتروشیمی معمولا از لوله های با جنس های مختلف استفاده میشود و در بیشتر مواقع جنس لوله هایی که در لوله کشی صنایع پتروشیمی بکار میرود بستگی به محیط کارخانه دارد. لوله های بکار برده شده بیشتر از فولاد، مس و یا آهن ساخته میشوند از طرفی دیگر تجهیزاتی که در لوله کشی صنایع پتروشیمی بکار میروند از جنس پلاستیک هستند.

تولید و مونتاژ لوله هایی که در لوله کشی صنایع پتروشیمی استفاده میشوند براساس استاندارد های منطقه ای میباشد و همچنین لوله کشی صنایع پتروشیمی پس از انجام معمولا در زیر خاک نگهداری میشوند.

شرکت زوبینکو (زوبین نصب سپاهان ) آماده ارائه خدمات نصب عایقهای سرد و گرم و سازه های فلزی سبک و سنگین برای شرکتها و پروژه های نفت ، گاز، پالایش و پتروشیمی می باشد

خطوط لوله که در صنایع پتروشیمی برای حمل و انتقال نفت و گاز استفاده میشود امن ترین روش برای این کار میباشد لذا جهت جلوگیری از هرگونه آسیب و خطایی در لوله کشی صنایع پتروشیمی ضروریست که شرکتی که طراحی و انجام لوله کشی صنایع پتروشیمی را برعهده دارد از قطعات اورجینال، اجزای مناسب و اتصالات صنعتی مناسب استفاده کند.

پایپینگ خطوط لوله شامل مجموعه ای از فرآیندهای صنعتی است و همکاری و هماهنگی در سیستم های پایپینگ به عنوان عامل اساسی و ضروری در پایپینگ صنعتی مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.

محاسبه هزینه های پایپینگ صنعتی به عنوان بخش معنادار هزینه های یک پالایشگاه یا پتروشیمی به حساب می آید.در واقع هزینه پایپینگ پتروشیمی و یا پالایشگاه یک سوم کل هزینه سرمایه گذاری در آن پروژه است.

طراحی پایپینگ پتروشیمی یا پالایشگاه در یک فضای محدود می تواند به عنوان یک چالش در پایپینگ صنعتی یا پشتیبانی های مهندسی به حساب آید.پایپینگ خطوط لوله بر مبنای الزامات عملکردی انتقال سیال از یک نقطه به نقطه دیگر طراحی می شود.

اجرای  پایپینگ صنایع پتروشیمی

جزئیات طراحی پایپینگ صنعتی با توجه به معیارهای ذیل مورد بررسی قرار می گیرد:

-نوع جریان منتقل شده

-حد مجاز فشار و یا اتلاف انرژی

-سرعت و شتاب سیال جاری

-محدودیت های فضایی و مکانی

-الزامات فرآیندی مانند آنالیز تنش و یا دمای سیال جاری

اینها مواردی هستند که هنگام طراحی پایپینگ صنعتی مورد مطالعه قرار می گیرند.

پشتیبانی پایپینگ خطوط لوله نیازمند یک مهندسی معنادار در طراحی،ساخت و نصب تجهیزات پایپینگ دارد.در بعضی از موارد،سازه های خاص مانند سازه های T شکل یا مبدل ها،پایه ها،ساپورت ها و پایه ستون ها بایستی بصورت اختصاصی در خطوط لوله طراحی و نصب شوند.

کی از متداول ترین متریال های مورد استفاده در پایپینگ پتروشیمی و پالایشگاه،استنلس استیل است.استیل فورجی به شکل گسترده ای به منظور تولید اتصالات در پایپینگ صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد،در جاییکه در کاربردهای خاص از استیل ریخته گیری استفاده می شود.لوله های مورد استفاده در پایپینگ خطوط لوله در دو نوع درزدار و بدون درز تولید می شوند.

*نقش عایق در پایپینگ صنعتی:

اکثر سیستم های پایپینگ به منظور انتقال میعانات و سیالات،دارای دمایی بالاتر از دمای محیط مجاور خود می باشند.در پایپینگ خطوط لوله به منظور کاهش میزان هدر رفت گرمای میعانات و سیالات جاری در خطوط لوله به محیط مجاور خود،لوله ها با عایق پوشانده می شوند.

عایق کاری نه تنها گرما را در پایپینگ خطوط لوله حفظ می کند،بلکه از افزایش دمای بیش از حد تجهیزات و تاسیسات نیز جلوگیری بعمل می آورد.بعلاوه عایق کاری خطوط لوله گرم از وارد آمدن جراحات به پرسنل درگیر با خطوط انتقال میعانات و گازهای با دمای بالا جلوگیری به عمل می آورد.

در ارتباط با خطوط لوله حامل میعانات و گازهای سردتر از دمای محیط مجاور استفاده از عایق،مانع عرق کردن لوله ها شده و در نتیجه از تقطیر شدن و خوردگی خطوط لوله ممانعت خواهد شد.

 

متریال مناسب عایق در پایپینگ صنعتی:

متریال مناسب عایق به منظور استفاده در خطوط لوله بایستی خصوصیات ذیل را داشته باشد:

*خاصیت عایق کاری بالا

*طول عمر بالا

*عدم تجزیه پذیری

*دارای خاصیت ضد خوردگی

*قابلیت نگهداشتن شکل و حالت و خاصیت عایق کاری پس از خیس خوردن

*سهولت نصب و کاربرد

مراحل انجام طراحی و نصب پایپینگ صنعتی

  • نقشه P& ID
  • نقشه پلات پلان
  • نقشه ایزومتریک

اولین مرحله در طراحی و نصب پایپینگ صنعتی آماده کردن نقشه P& ID میباشد. در این نقشه کلیه تجهیزاتی که در هر بخش قرار است استفاده شود مشخص میشود و ارتباط تمامی تجهیزات باهم، روش های کنترل، فاکتور های دما، فشار،متریال ها قابل مشاهده میباشد.

اجرای  پایپینگ صنایع پتروشیمی

نقشه پلان پلات دومین مرحله از طراحی و نصب پایپینگ صنعتی میباشد. این نقشه مکان های مختلف از مکانی که قرار است پایپینگ در آنجا انجام شود را با جزییات مشخص میکند. این نقشه معمولا تجهیزاتی از قبیل اسپیرها، پایپ رک ها، جایگذاری خطوط لوله را مشخص میکند.

نقشه ایزومتریک سومین مرحله از طراحی و نصب پایپینگ صنعتی به شمار میرود. به وسیله این نقشه میتوان حالت های سه بعدی را در روی کاغذ به صورت دو بعد نشان داد و معمولا این نقشه مشخص کننده اطلاعات تکمیلی از جمله انواع سرجوش ها، اسپول بندی و ومتریال مورد نیاز را مشخص میکند.

طراحی و نصب پایپینگ صنعتی نیازمند مهندسان متخصص در این زمینه میباشد و مهندسان باید بتوانند با کمترین مصالح و اتصالات در لوله کشی، کوتاه ترین مسیر ها را برای خطوط لوله انتخاب کنند.

از طرفی دیگر در طراحی و نصب پایپینگ صنعتی استفاده از تجهیزات باکیفیت از اهمیت زیادی برخوردار میباشد. آندیکا صنعت یک شکرت معتبر در زمینه طراحی و نصب پایپینگ صنعتی میباشد که با تیم متخصص و حرفه ای خود که دارد میتواند طراحی و نصب پایپینگ صنعتی را به بهترین و یا کیفیت ترین نحو ممکن انجام دهد.

اجرای پروژه های پایپینگ صنایع نفتی

اجرای پروژه های پایپینگ صنایع پتروشیمی

اجرای پروژه های پایپینگ صنایع گاز

اجرای پروژه های پایپینگ صنعتی و انبوه سازی

لوله کشی صنعتی پاپینگ

پایپینگ صنعتی فیلتر پایپینگ صنعتی

اتصالات صنعتی پایپینگ

لوله کشی صنعتی piping

پایپینگ نفتی

پایپینگ پتروشیمی

پایپینگ صنایع گازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *