ساخت مخازن استیل

مخازن استنلس استیل در انواع اندازه ها، شکل ها، جهت گیری ها و درجه ها وجود دارند. اما آنها یک چیز مشترک دارند: توانایی ذخیره یا پردازش ایمن محصولات یا مایعات! در گروه تولیدی و صنعتی زوبینکو ما نه تنها تخصص، بلکه سالها تجربه در ساخت مخزن را به شما ارائه می دهیم – ما دقیقاً می دانیم که چه چیزی برای نیازهای تجاری شما کار می کند.
ما مفتخریم که مخازن سفارشی از جنس استنلس استیل طراحی می کنیم که هم برای از جنبه ایمنی و هم برای کارایی مناسب است! اجازه دهید تیم مهندسی ما مخزن شما را طراحی کند.
ویژگی های استینلس استیل، می توان به شکل پذیری عالی و مقاوم در برابر پوسته شدن، مقاوم در برابر اکسایش و خزش در دمای بالا اشاره کرد. بیشترین کاربرد استنلس استیل در ساخت تجهیزات آشپزخانه های صنعتی و هتل ها، رستوران ها، بیمارستان ها، در مصارف پزشکی، صنعتی و عمل آوری مواد شیمیایی، کارخانه های لبنی، کارخانه های تولید روغن نباتی، نگهداری مواد شیمیایی، کارخانه های تولید مواد غذایی، کشتارگاه ها، تانکر حمل مواد است.

 

انواع شکل ظاهری مخزن استیل
مخازن استیل اغلب به شکل استوانه‌ای ایستاده تولید می‌شوند که بیشترین حجم تولید را امکان پذیر می‌سازد. با این حال، این مخازن را می‌توان با توجه به شکل هندسی آن‌ها طبقه‌بندی کرد:

مخزن استیل استوانه ای
منبع استیل مکعبی
تانکر هرمی
کروی
مخزن مخروطی استیل

 

انواع مخازن استیل براساس جداره
مخزن استیل تک جداره:
مخزن استیل تک جداره به مخزنی گفته می شود که روی دیواره مخزن جداره ی دیگری چه برای گرمایش و چه برای سرمایش نصب نشده باشد. این نوع مخزن کاربرد هایی که در بخش قبل به آن اشاره کردیم را دارد و میتوان در تمامی صنایع از آن استفاده کرد. اما برای سیال هایی استفاده می شود که نیاز به گرمایش و سرمایش غیر مستقیم نداشته باشند.
مخزن استیل دو جداره:
مخزن استیل دو جداره مخزنی است که روی بدنه اصلی مخزن یک جداره با فاصله ای حدود 5 سانتی متر تا 7 سانتی متر و با استفاده از دو یا چهار تسمه به بدنه متصل می‌شود. این جداره با استفاده از فضای خالی ای که بوجود میاورد این امکان را ایجاد می نماید که سیال گرم و یا سرد را درون آن سیرکوله نماییم تا سیال داخل مخزن اصلی گرم شود. مایع های گرم کننده مانند روغن داغ یا بخار.

مخزن استیل سه جداره یا پروسس تانک:
این نوع مخزن کاملا با مخزن دو جداره همسان است اما تفاوتی در نوع جداره دوم وجود دارد و آن این است که از ورق شانه تخم مرغی استیل برای جداره دوم استفاده می‌شود. سپس روی این ورق را با استفاده از پشم سنگ و یا پشم شیشه می‌پوشانند که گرما یا سرمای جداره دوم هدر نرود. برای زیبا سازی روی پشم سنگ یا عایق حرارتی را با یک کاور آلومینیوم یا استیل 430 نیز نصب می‌شود تا ظاهر شکیلی داشته باشد.

مخازن استیل

انواع مخزن استیل بر اساس جنس ورق
• ورق304
• ورق 316 و 316L
• ورق 430 برای کاور تانکر استیل

‌مخزن استیل 316 – 304

مخازن استیل در گریدهای 304 و 316 پرکاربردترین مخازن در صنایع مختلف هستند. که دلیل آن، خاصیت خوب متالوژیکی آن‌ها است. خواص این فولادها شامل مقاومت در برابر ضربه، کشش و خواص فیزیکی آن، مقاومت در دماهای بالا و پایین و .. نقش به‌سزائی را در کیفیت ساخت مخازن استیل دارند. خواص عالی مقاومت به خوردگی فولادهای ضدزنگ در برابر مواد شیمیائی را می‌توان در مقدار درصد آنالیز شیمیائی این فولادها به نسبت وجود عناصر آلیاژی نظیر Cr=18 ،Ni=8 ،C=%3 ،Mn=2 ،Si=0.75 کشف نمود. عملکرد متالوژیکی به این صورت می‌باشد که در زمان حمله مواد خورنده به جداره مخازن استیل عنصر  Cr=18%  وارد عمل شده و سطح را محافظت می‌کند. و به دلیل اینکه عنصر کروم ذاتاَ در محیط، خود ترمیم است، نقش مهمی در مقاومت مخازن ایفا می‌کند

انواع مخزن استیل بر اساس نوع جداره
تک جداره
دو جداره
سه جداره یا پروسس تانک
انواع مخزن استیل بر اساس ورق استیل به ‌کار برده شده
ورق 304
ورق 316 و البته 316L
ورق 307
ورق استیل مورد استفاده بیشتر به نظر کارفرما و نوع سیالی که قرار است در مخزن نگهداری شود بستگی دارد. انواع مخزن استیل از نظر قرارگیری در محل مورد نظر از نظر قرارگیری مخزن در مکان موردنظر مخزن‌ها را به شکل عمودی و افقی تولید می‌کنند. این مورد بر اساس فضای محل نصب و نوع کاربری مشخص می‌شود. گاهی نیز به سفارش کارفرما باید الکتروموتور یا همزن نیز در مخزن نصب شود. انواع مخزن استیل از نظر ظرفیت نگهداری مخزن ‌ها با ظرفیت ‌های مختلفی ساخته می ‌شوند. برخی از این ظرفیت ‌ها پرکاربردتر هستند و برخی از آن ‌ها کاربرد کمتری دارند که به شکل زیر می ‌باشند:
1000 لیتری با عدسی حداقل 3 میلی ‌متری؛ بیشترین کاربرد در صنایع
500 تا 10000 لیتری پرکاربرد
11000 تا 40000 لیتری با کاربرد متوسط
45000 تا 150000 لیتری با کاربرد پایین

تولید کننده مخازن استنلس استیل
تولیدکننده مخزن استنلس استیل سعی می کند برای ساخت و تولید انواع مخازن از متخصصان ماهر وکاربلد که در این کار تخصص دارند استفاده کنند. چون کار تولید این مخازن کار مشکلی است و هر کس که در این شغل مهارت کامل داشته باشد می تواند به ساخت و تولید این مخازن بپردازد.

شکل کلی مخزن استیل

در ساخت مخزن با ورق استیل با توجه به نیاز و سفارش مشتری، شکل کلی مخزن استیل تعیین می‌شود. مخزن‌ سازی از ورق استیل در اشکال مختلف استوانه‌ای، مکعبی، هرمی، کروی، مخروطی صورت می‌گیرد؛ البته لازم‌به‌ذکر است که نوع استوانه‌ای این مخزن‌ها، پرکاربردتر هستند.

اجزای تشکیل دهنده مخزن استیل

در ساخت مخزن، اجزای تشکیل‌دهنده اهمیت فراوانی دارند؛ چراکه مواد تشکیل‌دهنده در ساخت مخزن در کیفیت نهایی محصول تاثیر می‌گذارند. معمولا در مخزن سازی از ورق استیل، حدودا 10 الی 11 درصد کروم استفاده می‌شود. کروم ماده‌ای است که مقاومت مخزن را در برابر واکنش‌های اکسیداسیون و خوردگی بالا می‌برد؛ از‌این‌رو هرچه مقدار کروم بیشتری در ساخت مخزن به‌کار برده شود، کیفیت محصول نیز بالاتر می‌رود و به تبع آن قیمت هم بیشتر می‌شود. همچنین در ساخت مخزن با ورق استیل، به جز کروم از آلیاژهای دیگری نیز استفاده می‌شود که عبارتند از: کربن، فسفر، سیلیسیوم، منگز، سولفور و نیکل.
مخازن استیلی توسط ورق استیل تولید می شوند و از نظر نوع جوشکاری، نوع اتصالات، نوع جنس ورق استیل، میزان ضخامت و غیره متفاوتند. مخازن استیل از نظر نوع جداره به ۳ نوع تک، دو و سه جدار، از نظر نوع ورق استیل شامل ورق ۳۰۴، ورق ۳۰۷ و ورق ۳۱۶، از نظر ظرفیت ورق مخازن ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ لیتری، مخازن ۱۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰، مخازن ۴۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ دسته بندی می شود.
فرآیندهای تولید مخزن استیل شامل طرح اولیه و نوشتن برنامه، برش ورق استیل، شکل دهی به ورق ها، مونتاژ مخزن، پولیش مخزن و کنترل کیفیت مخزن استیل می باشند.

 

طراحی مخازن استیل
سازنده مخازن استیل
بهترین سازنده مخازن استیل
تولید مخزن استیل در تهران
قیمت مخازن استیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *