ساخت مخازن گالوانیزه

مخازن گالوانیزه در اشکال مختلفی تولید می‌شوند که بسته به نیاز مشتری متفاوت است. شکل‌های افقی، عمودی، مکعبی، بیضی و … از شکل‌هایی هستند که این دسته از مخازن تولید و ساخته می‌شوند.

ورق‌های سفید به دلیل مقاومت بالاتر در برابر زنگ‌زدگی، نسبت به ورق‌های سیاه، برای ساخت مخازن آب به کار می‌رود. همچنین، تانکرهای گالوانیزه در تمام ظرفیت‌ها قابل ساخت هستند و امکان ساخت آنها با ابعاد سفارشی نیز وجود دارد.

علاوه بر قیمت مناسب نسبت به سایر مخازن، این نوع مخازن دارای دوام بسیار بالا در شرایط آب و هوایی مختلف است. همچنین، این مخازن علاوه بر کاربردهای بهداشتی برای مایعات خوراکی، در تمامی صنایع نیز کاربرد دارند.

 

 

مزیت مخزن گالوانیزه نسبت به سایر مخازن :

1- عمر بالا

2- استحکام بالا در برابر شرایط آب و هوایی

3- قیمت مناسب

4- ماندگاری بالای آب

 5- جلوگیری از نفوذ نور به داخل مخزن و در نتیجه ضد جلبک بودن آن بدون اضافه کردن هیچگونه ترکیبات شیمیایی

 6- خاصیت رسوب زدایی آب

معایب مخزن گالوانیزه :

تنها عیبی که میتوان برای این دسته از مخازن در نظر گرفت وزن بالای آنها میباشد و همچنین در صورت استفاده از ورق های نامرغوب باعث کمتر شدن عمر این دسته از مخزن ها خواهد شد.البته این مورد فقط در مورد مخازن ظرفیت بالا میباشد و مخازن کوچکتر به راحتی با ماشین های باری قابل حمل میباشند.

نحوه ساخت مخزن آب گالوانیزه

در ساخت مخزن آب گالوانیزه به دلیل اینکه هیچ گونه مواد شیمیایی در سطح آن به کار نرفته و ورق کاملا سفید است این نوع مخزن مزایایی نسبت به مخازن آب دیگر دارد از جمله:

مقاومت بالا در مقابل خورندگی نسبت به مخازن آب تولید شده با ورق‌های سیاه

قیمت مناسب در مقایسه با مخازن استیل

استحکام و دوام و طول عمر بالا نسبت به مخازن پلاستیکی

مزایای ساخت مخزن آب گالوانیزه

علاوه بر مزایایی که برای استفاده از مخزن آب گالوانیزه و انتخاب آن در مقایسه با سایر مخازن ذکر شد ساخت مخزن آب گالوانیزه و استفاده از آن مزایای دیگری را نیز شامل می‌شود.

حفظ کیفیت آب بدون تغییر و ماندگاری بالای کیفیت اولیه آب

امکان طراحی آن در شکل‌های مختلف هندسی

امکان ساخت در محل قرارگیری مخزن

به دلیل جلوگیری از نفوذ نور به درون مخزن آب گالوانیزه امکان جلبک سازی بدون استفاده از هیچ گونه ترکیب شیمیایی میسر نیست.

مقاوم در برابر خوردندگی و مستحکم بودن آن

دارا بودن قابلیت رسوب زدایی

هزینه نگهداری و تعمیر مخزن آب گالوانیزه نسبت به سایر مخازن پایین‌تر است.

تفاوت مخازن گالوانیزه با پلی اتیلنی

مخازن پلی اتیلن در مقایسه با مخازن فولادی دارای مزایای بیشتری است و به دلیل ضدخوردگی بودن میتوان از آنها در ابعاد بالاتر، مقاومت خوردگی بالاتر و انتقال حرارتی بیشتر استفاده کرد.

مخازن پلاستیکی دارای انتقال حرارتی پایین تر، مقاومت در برابر خوردگی بالاتری هستند. اما در صورتی که بنا به آسیب پوشش روی آنها دچار زنگ زدگی شوند باعث تغییر طعم و مزه آب خواهند شد.

امروزه انواع جدیدی از این مخازن با استانداردهای EN10142 تولید شده اند که به دلیل فرایندهای بکار رفته در ساختشان از کیفیت بسیار مناسب تری بخوردار هستند و توانایی ذخیره میزان زیادی آب را دارد. همچنین میتوان آنها را کاملا مطابق با خواسته مشتریان ساخت.

به این دلیل که از مخزن یا تانکر آب برای نگه داری آب شرب استفاده میشود باید در ساخت آنها اصول بهداشتی به طور کامل رعایت شود تا محصولی کاملا بهداشتی عرضه شود.

خرید مخزن گالوانیزه

در هنگام خرید مخازن آب گالوانیزه مهم‌ترین نکته توجه به نوع ورق گالوانیزه گرم یا سرد (Hot dipped galvanized – Cold dipped galvanized) ضخامت ورق، طول عمر ورق، نحوه اتصال ورق‌ها، نحوه آب بند کردن ورق و کیفیت ساخت و زمان اجرا و تحویل مخزن است. عمده‌ترین دلیل خرید منبع گالوانیزه ساخت مخزن در محل است که فرایندی زمان بر است. پس قبل از خرید تانکر گالوانیزه از مهارت سازنده اطلاع کافی حاصل کنید. توجه داشته باشید که قبل از خرید مخزن نوع کاربری آن را مشخص کنید.

ظرفیت مخازن گالوانیزه

ظرفیت مخزن گالوانیزه بسیار متنوع و تقریبا مختص هر پروژه می باشد‌.‌ این دسته از مخازن نگهداری مایعات در هر ظرفیتی قابل اجرا و تولید می باشد‌. گروه صنعتی سازآب توانایی تولید مخازن گالوانیزه از ظرفیت 500 لیتر تا هر ظرفیت ممکنی را دارا بوده که در مخازن متعارف که امکان حمل و جابجایی آن در سطح جاده‌های کشوری امکان پذیر باشد را در داخل کارخانه و مخازن با ابعاد نامتعارف و ترافیکی را بصورت ساخت در محل، ‌تولید می نماید.

 

قیمت مخزن گالوانیزه

قیمت مخزن گالوانیزه تابع مستقیم قیمت ورق فولادی می باشد‌.‌ عموما دستمزد ساخت مخازن در طول سال ثابت بوده و سالانه یک مرتبه افزیش قیمت را شامل می شود‌. ‌اما ورق فولادی قیمتش کاملا شناور بوده و رنج مختلفی را شامل می شود.

در حالت کلی قیمت مخزن گالوانیزه به موارد زیر بستگی دارد:

ظرفیت مخزن

ضخامت جداره مخزن

کوتینگ گالوانیزه

نوع جوشکاری

ملحقات مخزن شامل: آبنما، ‌فشار سنج، ‌دماسنج، ‌نردبان، ‌دریچه‌های بازدید، ‌فلنج‌های ورودی و خروجی و…

مخزن گالوانیزه پیش ساخته

مخزن گالوانیزه پیش ساخته بهترین گزینه جهت نگهداری آب می باشند. این مخازن پیش ساخته با توجه به مادولار بودن، قابلیت جابه جایی در مناطق صعب العبور را دارند. مخازن گالوانیزه مادولار دارای مقاومت خوردگی بالا در برابر شرایط محیطی می باشند. تاثیر پذیری اندک این مخازن پیش ساخته از نور خورشید از دیگر مزایای این مخازن پیش ساخته می باشد.

مخزن گالوانیزه پیش ساخته در مقایسه با مخازن کامپوزیتی دارای مزایای متعددی میباشند. مخزن یا تانکر گالوانیزه توسط تعداد زیادی از پیچ های گالوانیزه به یکدیگر متصل میگردند. مخازن گالوانیزه پیش ساخته در زمره مخازن مدولار یا مخازن مادولار قرار میگیرند. مخازن گالوانیزه در مقایسه با  مخزن آب کامپوزیتی از لحاظ قیمت و کیفیت آب شرب بسیار ارجحتر میباشند.

ساخت مخزن مدولار (پنلی)

برای استفاده دائمی کاربرد داشته و به راحتی از محلی به محل دیگر انتقال می یابد. درون مخزن پیش ساخته گالوانیزه توسط لایه لاینر ویژه که مناسب نگهداری آب آشامیدنی است عایق می گردد. این لاینر در مقابل عوامل محیطی مانند نور خورشید و دما مقاوم می باشد. هزینه کلی مخزن گالوانیزه تا ۳۰% کمتر از مخازن بتنی می باشد و به سرعت نصب و قابل بهره برداری می گردند. پنل های موجود جهت ساخت مخازن گالوانیزه در ابعاد ۱۰۸۰*۱۰۸۰ میلیمتر و ۱۳۲۵*۱۳۲۵ میلیمتر موجود میباشد. این مخازن گالوانیزه قابلیت پوشش جهت نگهدارای سیالات خاص را دارند. مخازن آب شرب پیش ساخته گالوانیزه می توانند دارای پوشش اپوکسی یا پلی یورتان با استحکام مکانیکی بسیار بالا باشند. مخازن آب شرب گالوانیزه پیچ و مهره ای دارای مدت زمان اجرای بسیار کوتاه میباشند.

مخزن گالوانیزه جوشی

نوعی دیگر از تانکرهای گالوانیزه که به صورت جوش ورقهای گالوانیزه تولید میگردد.

مخزن آب گالوانیزه سرد

مخزن گالوانیزه سرد در طولانی مدت می توانند دچار مشکلات خوردگی شوند، این در حالیست که مخازن گالوانیزه گرم دارای مقاومت خوردگی بسیار بالاتری می باشند. این مخازن در زمره پرکاربردترین مخازن در چند دهه اخیر می باشد.

این مخازن آب قابلیت ساخت در محل یا در کارگاه را دارند و میتوانند با توجه به محصل ساخت طراحی شده و در محل جوشکاری لازم صورت گیرد. مخازن گالوانیزه گرم جوشی به اشکال مختلف قابلیت ساخت را دارند. به صورت معمول مخازن یا منابع فلزی گالوانیزه دارای اشکال زیر می باشند: – منابع گالوانیزه گرم استوانه ای – منابع گالوانیزه گرم مکعبی (مخازن مکعبی آب شرب) – منابع گالوانیزه ذوزنقه ای

مخزن گالوانیزه جوشی

مخزن گالوانیزه جوشی بیشتر در مکانهایی قابلیت اجرا دارد که فضای کافب جهت تهویه مناسب هوا فراهم باشد. منابع گالوانیزه در طول دهه گذشته حجم بالایی از بازار خود را به منابع پلاستیکی ( مخازن پلی اتیلن ) داده اند. مخازن پلی اتیلن دارای مزیت های گوناگونی نسبت به این مخازن می باشند. دقت ابعادی بالاتر، مقاومت خوردگی بالاتر، انتقال حرارت پایین تر از مزایای مخازن پلی اتیلن در مقایسه با مخازن فلزی گالوانیزه می باشد. مخزن گالوانیزه گرم بر اساس استاندارد EN10142 مخازن تولید گردیده که این امر سبب بهبود کیفیت نهایی مخازن فلزی تولیدی می گردند. میزان فلز روی در حدود 275 گرم بر متر مربع بوده و این میزان میتواند مقاومت محیطی مورد نظر را فراهم آورد.

طراحی و ساخت مخازن گالوانیزه

بهترین سازنده مخازن گالوانیزه

تولید کننده مخزن گالوانیزه

پیمانکار تولید مخازن گالوانیزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *