ساخت کمپ اداری

ساخت کمپ اداری

ساخت کمپ اداری

به طور معمول طراحی کمپ اداری در ابعاد وسیع و به صورت طراحی چند-تکه یا چند-بخشی انجام می پذیرد و هر بخش از یک، دو یا چند واحد تشکیل شود. به این صورت می‌توان هر یک از بخش‌های پیش ساخته را پس از ساخت، به محل پروژه یا مقصد حمل کرده و در آنجا مطابق با پلان و نقشه طراح کمپ، در کنار هم نصب و پیاده سازی نمود. بنابراین همانطور که اشاره شد، طراحی کمپ‌های اداری، یک طراحی بسیار دقیق را می طلبد.

با زوبینکو همراه باشید.

شرکت زوبینکو (زوبین نصب سپاهان ) آماده ارائه خدمات نصب عایقهای سرد و گرم و سازه های فلزی سبک و سنگین برای شرکتها و پروژه های نفت ، گاز، پالایش و پتروشیمی می باشد.

 

معرفی کمپ اداری

این سازه ها در اندازه های مختلف و توجه به نیاز طراحی و تولید می‌شوند. حتی می‌توانند در اندازه‌های ۱۰ متر مربع تا ۴۰۰ متر مربع نیز باشند. گاهی به دلیل شرایط خاص از چند کانکس اداری سبک و کوچک در کنار هم استفاده می‌شود. که به صورت کاملاً مجزا هستند و مورد استفاده قرار می گیرند. کانکسهای اداری یا این سازه های از پیش ساخته شده را با عنوان کمپ های عملیاتی یا کمپ اداری هم می شناسند.

که در واقع تمامی این موارد تفاوت های چشمگیری با هم ندارند و همه برای یک فضای کار اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. همانطور که اشاره کرده‌ایم می‌توانند به صورت دائم یا موقت باشد.

مراحل ساخت کمپ اداری

برای ساخت کمپ های اداری معمولا شاخصه هایی نظیر تعداد سرانه کارمندان ، نوع کلی فعالیت و دسترسی های مورد نیاز و سلسله مراتب اداری در پلان درنظر گرفته می شود. البته در موارد فوریتی به دلیل ارجعیت داشتن زمان بر دیگر فاکتور ها ممکن است کانکس های پیش ساخته جهت صرفه جویی در زمان با پلان های از پیش تعیین شده که حداقل ها در آنها رعایت شده  جایگزین شوند. بطور کلی مراحل استاندارد ساخت کمپ اداری به شرح زیر می باشد.

1- برسی موضوع و سلسله مراتب اداری

2- سرانه تعداد نفرات و روابط فضا های

3- میزان مساحت کلی درنظر گرفته شده

4- تجهیزات مورد نیاز در فضای داخلی

5- برسی های اقلیمی و آب و هوای منطقه

6- طراحی پلان

7- بستر سازی و تجهیز کارگاه در صورت نیاز

8- اجرای سازه

9- انتقال به محل مورد نظر ( درصورتی که سازه در کارخانه ساخته شود)

10- بهره برداری

عوامل بسیاری در طراحی کمپ‌های اداری پیش ساخته دخیل می‌باشند؛ تعداد طبقات، تعداد و چیدمان بخش‌ها و واحدها، تعداد و چیدمان بخش‌ها و واحدهای همسان و غیرهمسان، دسترسی بخش‌ها یا واحدهای مختلف به یکدیگر، ارتباط طبقات با یکدیگر، تجهیزات و امکانات کمپ اداری و … از جمله عوامل مؤثر در طراحی این گونه ساختمان های پیش ساخته می باشند.

کمپ های اداری پیش ساخته طراحی های گوناگونی دارند و از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند. تعداد پرسنل فعال در کمپ های اداری معمولاً زیاد است و بدین لحاظ، امکانات و تجهیزات زیادی هم برای این گونه ساختمان های پیش ساخته مورد نیاز است. کمپ های اداری می توانند به صورت دو یا چند طبقه نیز ساخته شوند که در این صورت امکان رفت و آمد مابین طبقات، از طریق راه پله، بالابر، آسانسور و … میسر خواهد شد. گاهی اوقات می توان کاربری کمپ های پیش ساخته اعم از اداری و مسکونی را ادغام کرده و یک کمپ اداری-مسکونی به وجود آورد.

طراحی و ساخت بخش‌های اداری و غیراداری

یک کمپ اداری از بخش های اداری یا غیراداری گوناگونی تشکیل یافته است که هر بخش، واحدهای مربوطه را در خود جای می‌دهد. به طور معمول بخش‌های اداری شامل: بخش مدیران، بخش کارمندان، بخش برگزاری جلسات، بخش VIP ویژه میهمانان، بخش سالن‌های انتظار و … و همچنین بخش‌های غیراداری و بعضاً ضروری شامل: بخش تدارکات، آشپزخانه و آبدارخانه، بخش سرویس بهداشتی و … می‌باشند.

شرکت زوبینکو (زوبین نصب سپاهان ) آماده ارائه خدمات نصب عایقهای سرد و گرم و سازه های فلزی سبک و سنگین برای شرکتها و پروژه های نفت ، گاز، پالایش و پتروشیمی می باشد

طراحی و چیدمان بخش‌ها باید به گونه ای باشد که اولاً دسترسی بخش های مربوطه یا واحدهای مرتبط با یکدیگر را بتواند بخوبی فراهم کرده و ثانیاً به لحاظ تعداد، متناسب با حجم امور اداری و تعداد افراد حاضر نیز باشد.

 

طراحی و ساخت واحدهای اداری و غیراداری

هر واحد می‌تواند به صورت یک کانکس پیش ساخته مجزا، طراحی و ساخته شده و یا اینکه مساحتی از یک کانکس پیش ساخته را به خود اختصاص دهد. برای مثال: بخش کارمندان که یک بخش اداری محسوب می شود، ممکن است متشکل از چندین واحد اداری باشد و هر کدام به بک یا چند کارمند اختصاص یابد. همچنین واحدها می توانند به صورت مجزا و با ورودی های متفاوت باشند یا اینکه دارای ورودی مشترک بوده و با پارتیشن‌بندی از هم تفکیک شده باشند.

بخش های غیراداری نیز بسته به نوع کاربری‌شان متشکل از واحدهای غیراداری می باشند. برای مثال بخش بهداشتی ضرورتاً شامل واحد یا واحدهای سرویس بهداشتی بوده و ممکن است واحدهای دوش و حمام و … را نیز شامل شود.

مشخصات فنی و ابعاد کانکس اداری

سازمان ها، ادارات و شرکت هایی که برای استقرار پرسنل خود آن هم به صورت موقت، نیاز به سازه های پیش ساخته و ارزان قیمت هستند، یقینا با کانکس های اداری از قبل آشنا هستند. این مدل کانکس ها که یکی از پرکاربردترین و مهمترین سازه های مورد استفاده در بسیاری از حوزه ها می باشد، به اشکالی مختلفی نظیر سالنی، دو اتاقه، دو اتاقه با سرویس بهداشتی، دو اتاقه با آبدارخانه و سرویس بهداشتی، طراحی و تولید می شوند.

موادی که برای ساخت کانکس مدیریتی مورد استفاده قرار میگیرد، به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما به طور کلی از مصالحی همچون:

  • دیوارپوش پی وی سی
  • ساندویچ پانل دیواری و سقفی
  • سایدینگ
  • کامپوزیت
  • تخته‌های ترموود
  • ورق‌های گالوانیزه و اسکلت فلزی (آهنی یا فولادی)

مهم ترین نکات قبل از خرید کانکس اداری

قبل از ساخت کانکس، لازم است تا فاکتور های متعددی مورد توجه قرار گیرد تا یک کانکس مطابق با نیاز یک سازمان و اداره ساخته شود. این فاکتور ها عبارتند از:

تعداد پرسنلی که قرار است در کانکس مستقر شوند، چه نفر می باشد؟

آیا کانکس در فضای باز قرار خواهد گرفت؟

موقعیت مکانی کانکس کجاست؟ (در حیاط یک مجموعه، در پشت بام یا یک فضای مستقل)

ابعاد در نظر گرفته شده برای اجرای کانکس اداری چقدر است؟

چه امکانات و خدماتی از کانکس مورد انتظار است ؟ ( نوع کانکس انتخابی )

شرایط آب و هوایی محل استقرار کانکس چگونه است؟

 

سفارش ساخت کمپ اداری

برای ارتباط با واحد فروش و مشاوره کانکس زوبین کو می توانید مستقیماً تماس حاصل فرمایید یا از طریق واتساپ با مشاوران ما در ارتباط باشید. همکاران ما ضمن راهنمایی کامل و مشاوره در زمینه تولید و فروش کانکس و اجرای پروژه های ساختمانی پیش ساخته، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد.

افزودن کاربری‌های دیگر به کمپ اداری پیش ساخته

گاهی اوقات کاربری کمپ‌ها، صرفاً اداری نیست و کاربری های دیگر نظیر مسکونی، خوابگاهی، کارگاهی و … را نیز می توان برای آنها در نظر گرفت. تلفیق کاربری های گوناگون باعث می شود کمپ پیش ساخته به لحاظ وسعت و برخورداری از امکانات و بخش‌ها و متعاقباً واحدها و … نیز توسعه یابد.

 

در واقع با اینکه هر یک از کاربری‌های ذکر شده می تواند به صورت مستقل برای کمپ پیش ساخته در نظر گرفته شود (کمپ مسکونی، کمپ خوابگاهی و کمپ کارگاهی)، اما تلفیق هر کدام با کاربری اداری، انواع کمپ‌های پیش ساخته نوین و کاربردی را به ما ارائه خواهد داد. برای مثال: کمپ اداری مسکونی نوعی از کمپ یش ساخته است که علاوه بر برخورداری از امکانات و تجهیزات کمپ اداری، جهت اسکان و زندگی پرسنل اداری و افراد نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

 

کانکس اداری کوچک

گاهی اوقات یک کانکس اداری صرفاً برای یک دفتر یا آفیس پیش ساخته مورد استفاده قرار می گیرد که معمولاً تک-پرسنل بوده یا نهایتاً دارای ۲ پرسنل می باشد.

معمولاً کانکس دفتری یا کانکس آفیس در ابعاد کوچکتری نسبت به کانکس های اداری ۶ متری ، ۱۲ متری و … ساخته می شوند و به همین نسبت به طور معمول تک-درب ، تک-پنجره و مشخصاً ارزانتر و سبکتر نیز هستند. ابعاد معروف کانکس های اداری کوچک، ۴×۲٫۵ متر، ۴×۳ متر، ۵×۲٫۵ ، ۶×۲٫۵ متر، ۵×۳ متر، ۶×۳ متر و … می باشد.

 

کانکس اداری بزرگ

همانطور که می دانیم ساخت کانکس نسبت به ابعاد، قابلیت سفارشی سازی دارد و به طور معمول کانکس های اداری (مستطیلی شکل) با عرض ۳ متر و بیشتر از آن، و طول ۱۲ متر و بیشتر از آن، جزو کانکس های اداری بزرگ محسوب می شوند.

اگر کانکس اداری بزرگ مورد نظر مستطیل شکل باشد و عرض و طول آن به ترتیب از ۴ متر و ۱۴ متر تجاوز نکند، می تواند، به صورت یک-تکه ساخته شود. اما اگر به صورت مستطیلی یا مربعی نبوده (برای مثال L شکل باشد) یا از طول و عرض مذکور بزرگتر باشد، به دلیل محدودیت ‌های جابجایی و حمل و نقل کانکس، می بایست به صورت چند-تکه ساخته شده و سپس تکه‌ها در محل، مطابق با پلان نهایی، به هم متصل گردند.

کانکس های اداری بزرگ نسبت به کانکس های اداری کوچک یا دفتری، تعداد پرسنل بیشتری را در خود جای داده و به همین نسبت به تجهیزات و امکانات بیشتری نیز نیاز دارند. برای مثال پارتیشن بندی کانکس برای قسمت‌های مختلف (اتاق مدیریت، اتاق کارمندان و …)، امکانات سرویس های بهداشتی و … از امکانات ویژه یک کانکس اداری در مقیاس بزرگ می باشد.

 

کانکس اداری ساده

معمولاً کانکس اداری ساده به لحاظ امکانات، تجهیزات (به ویژه امکانات و تجهیزات تزئینی) و دکوراسیون داخلی و خارجی نسبت به کانکس اداری لوکس کم برخوردارتر می باشد. کانکس های اداری ساده معمولاً به صورت یک-تکه و در ابعاد کوچک یا متوسط ساخته می شوند.

طراحی کانکس اداری در ابعاد بزرگ

طراحی کانکس در ابعاد بزرگ، نقش بسیار مهمی را در بهینه سازی مراحل ساخت و تولید، همچنین استحکام و عمر آنها ایفا می کند. طراحی کانکس اداری باید مطابق با اصول مهندسی باشد و به ویژه در ابعاد بزرگ، می بایست بتواند مقاومت کانکس اداری را در برابر انواع نیروها تضمین کرده و خطاهای هر مرحله از تولید و ساخت کانکس اداری پیش ساخته را بخوبی رفع نماید.

طراحی کانکس اداری در ابعاد بزرگ، معمولاً به صورت طراحی چند-تکه انجام می پذیرد تا بتوان هر یک از تکه های پیش ساخته را پس از ساخت، به محل پروژه حمل کرده و در آنجا مطابق با پلان و نقشه کانکس، نصب و پیاده سازی نمود. بدین لحاظ، طراحی کانکس در ابعاد بزرگ، یک طراحی بسیار دقیق را می طلبد.

عوامل بسیاری در طراحی کمپ‌های اداری پیش ساخته که در ابعاد بزرگ ساخته می شوند، دخیل می‌باشند؛ تعداد طبقات، تعداد و چیدمان واحدها، تعداد و چیدمان واحدهای همسان و غیرهمسان، دسترسی واحدهای مختلف به یکدیگر، ارتباط طبقات با یکدیگر، امکانات کمپ اداری و … از جمله عوامل مؤثر در طراحی این گونه ساختمان های پیش ساخته می باشند.

قیمت کمپ اداری

برای بیشتر مشتریان آنچه که نسبت به مابقی فاکتورها مهم و ضروری است قیمت کمپ اداری می باشد. که با توجه به مصالح و درجه کیفی مصالح که در ساخت کانکس استفاده میشود. و دیگر فاکتورها قیمت کانکس اداری یا کمپ اداری مشخص می گردد. البته میزان متراژ کمپ اداری نیز به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت به شمار می رود.

 

کمپ اداری، ساخت کمپ اداری، ساخت انواع کمپ اداری، کانکس های اداری ، ساخت کانکس، قیمت کانکس، ساخت کمپ اداری پیش ساخته، سفارش ساخت کانکس اداری دو طبقه شیراز، فروش کمپ اداری پیش ساخته، استعلام قیمت کمپ اداری پیش ساخته و کانکس اداری چند طبقه، کانکس اداری، کمپ اداری پیش ساخته، ساخت کمپ اداری سفارش کانکس اداری دوطبقه، سفارش کانکس اداری چندطبقه،  کمپ اداری دوطبقه کمپ اداری چندطبقه، سفارش ساخت کمپ ساخته ساندویچ پانل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *