ورق آلومینیوم آجدار 

ورق آلومینیوم آجدار

ورق آلومینیوم آجدار 

ورق آلومینیوم آجدار از آلومینیوم ساخته شده است و برای تمام نیازهای سقف و روکش ایده آل است. استفاده از ورق آلومینیومی آسان، بادوام و مقرون به صرفه است. همچنین استفاده از آلومینیوم برای سقف فواید زیادی دارد. برخی از آنها عبارتند از: ورق های سقف آلومینیومی بسیار سبک هستند اما مقاومت زیادی را نسبت به وزن بالا دارند.

ورق آلومینیوم آجدار در حال تبدیل شدن به یک انتخاب محبوب برای استفاده در تاسیسات و ساختمان است. تقریباً در هر نوع محیطی در برابر خوردگی مقاوم است. از آلومینیوم ساخته شده است و برای تمام نیازهای سقف و روکش ایده آل است. استفاده از آن آسان، بادوام و کار با آن مقرون به صرفه است.

مشخصات ورق آلومینیوم آجدار قابل سفارش : ابعاد استاندارد و آلیاژ های زیر
آلیاژ استاندارد  : ۱۰۵۰ – ۳۱۰۵
زمان تحویل:  بازه زمانی تحویل کالا، با توجه به تناژ و آلیاژ آلومینیوم  متغیر است.
این بازه برای ورق هایی که به صورت آماده در انبار موجود است و نیاز به عملیات خاصی ندارد یک روز است.
برای دریافت قیمت روز ورق آلومینیوم، لطفا با کارشناسان رستاک آنلاین تماس بگیرید.

نحوه تولید ورق های آجدار آلومینیومی

در ابتدا در نورد گرم شمش های آلومینیومی تختال را در قالب های مورد نظر ریخته و در کوره ای که از پیش مشخص کرده اند، وارد می کنند تا به شکل مذاب در آید. سپس از قفسه ها آن را عبور می دهند.
در نظر داشته باشید که آلومینیوم در این مرحله نرم و سبک بوده و می توان به راحتی به شکل مورد نظر ما در بیاید.
پس از آن که غلتک ها از روی این مواد عبور داده شدند و به طول دلخواه رسیدند، ورق ها به نورد سرد می روند تا خنک شوند و به شکل مورد نظر در بیایند.
لازم به ذکر است که در این مرحله ابعاد مورد نظر به ورق های آلومینیومی داده می شود و در صورت نیاز و سفارش مشتری، آن ها را رنگی می کنند.

تیم تخصصی رستاک با افتخار آماده ارایه خدمات مشاوره در کلیه زمینه های فعالیت این مجموعه به مشتریان گرانقدر می باشد.

 

مزیت های استفاده از ورق های آلومینیوم آجدار
اولین مزیت مهم آن ها، مقاومت بسیار زیاد در برابر اجسام و ضربه می باشد. به همین دلیل است که کاربرد فراوانی در صنعت های مختلف پیدا کرده است.
از دیگر مزیت های آن می توان به وزن سبک و همین طور حمل و نقل آسان آن نام برد. شما برای جا به جایی تعدادی از آن ها نیاز به ماشین و خودروی مخصوص بار بری نخواهید داشت.
این ورق ها، قابلیت انعطاف پذیری بالا داشته و به هر شکل و اندازه ای که شما بخواهید می توانید قبل از تولید، در آورید.

کاربرد ورق های آلومینیومی آجدار

این ورق ها در صنعت های مختلفی استفاده می شود. اما یکی از صنعت هایی که به دفعات استفاده از این ورق ها را مشاهده کرده ایم، صنعت ساختمان سازی می باشد.
شما می تواید این ورق ها را در ساختمان های اداری و سازمان های عمومی که دارای گله برقی و یا آسانسور هستند، ببینید.
از این ورق ها برای جلوی پله و یا جلوی آسانسور استفاده می شود. هم چنین طرح های مختلفی داشته و در اکثر مواقع آن ها را به شکل راه راه خواهید دید.
از دیگر مصارف ورق های نام برده شده، طراحی دکوراسیون است. شما می توانید برای دیوار و یا کف زمین از آن استفاده نمایید. یکی از دلایل استفاده از این ورق ها برای کف در کفپوش ها، جلوگیری از لغزش و تولید اصطحکاک است تا فرد تعادل خود را از دست ندهد.
هم چنین شما می توانید در قطار ها در قسمت سرویس بهداشتی، مترو، فروشگاه ها و بیمارستان از این ورق استفاده نمایید.
البته از دیگر کاربرد های بارز این ورق می توان به صنعت خودرو سازی، صنعت پتروشیمی و… نام برد.

انواع ورق های آلومینیوم
ورق های آلومینومی آجدار در ابعاد مختلف تولید می شوند. هم چنین ضخامت آن ها بین ۳ تا ۱۰ میلی متر می باشد.

از دیگر ویژگی‌های ورق الومینیومی آجدار می‌توان به نقطه ذوب پایین آن اشاره کرد که باعث می‌شود انرژی کمتر و هزینه کمتری برای ذوب آن صرف شود.

ورق‌های آلومینیومی آجدار بسته به کاربردی که دارند در رنگ، سایز، ابعاد و ضخامت های مختلف تولید می‌شوند.

ویژگی‌های ورق الومینیومی آجدار
ورق‌های آلومینیومی آجدار عموما به صورت رول شده و در ابعاد و ضخامت های متنوع تولید می‌شوند. در تولید این ورق ها استانداردهای بین المللی از جمله ASTM B 209M و BS ۱۴۷۰i به کار برده می شوند.  شکل آج‌ها در این محصولات با توجه به کاربردی که دارند مختلف است و ضخامت استاندارد ورق آلومینیوم آجدار به شکل متنوع در ضخامت های 3، 5، 6، 7، 8 و 10 میلی‌متر است، تعیین ضخامت ورق آلومینیوم بستگی به انواع ورق و نوع آلومینیوم آن خواهد داشت و یکی از فاکتورهای موثر در تعیین قیمت ورق آجدار آلومینیوم محسوب می‌شود

تیم تخصصی رستاک با افتخار آماده ارایه خدمات مشاوره در کلیه زمینه های فعالیت این مجموعه به مشتریان گرانقدر می باشد.

کاربرد ورق آلومینیوم آجدار

برای پوشش ضد لغزش.
به عنوان یک عنصر دکور برای تنظیم وسایل نقلیه.
برای تولید لوازم خانگی از جمله واحد های برودتی.
ورق موج دار در شرکت های هواپیمایی و ماشین سازی استفاده می شود.

انواع ورق آلومینیومی آجدار

ورق آلومینیوم آجدار در دو مدل رنگی و بی رنگ تولید و عرضه می شود و چند نوع آلیاژ برای تولید ورق آلومینیومی استفاده می شود. دو نوع از آلیاژ های مهم آن به شکل زیر است:

آلیاژ ۱۰۵۰:

سطح این محصول براق و صیقلی می باشد همچنین در برابر اصطکاک مقاوم است و دوام بالایی دارد. این نوع آلیاژ خاصیت انعطاف پذیری و شکل پذیری مناسبی دارد به همین دلیل مراحل ساخت راحتی دارد و قابلیت لحیم کاری و جوشکاری عالی دارد. بیشترین کاربرد آن در موارد تزئینی، معماری و دکوراسیون داخلی می باشد. همچنین فن آوری پردازش ساده این نوع آلیاژ  باعث شده که قیمت آن بصرفه و اقتصادی باشد.

آلیاژ ۳۱۰۵ :

این نوع ورق آجدار در برابر خوردگی و لغزش از مقاومت بالایی برخوردار است . همچنین سطح آن نسبت به دیگر آلیاژ آن براق نیست و قابلیت شکل پذیری و جوشکاری خوبی دارد. ورق‌های آلومینیوم ۳۱۰۵ قابلیت عملیات حرارتی ندارند و قابلیت ماشین کاری ضعیفی دارند.برای ساخت کفپوش، پله اضطرار و پله آسانسور این آلیاژ کاربرد بیشتری دارد.

ابعاد استاندارد برای ورق آجدار:

۱- طول دو متر و عرض یک متر
۲- طول دو و نیم متر  و عرض یک متر و بیست و پنج سانتی متر
تناژ تولیدی عموما از ۱۰۰۰ تا ۲۲۰۰ کیلو گرم و متناسب با سفارش مشتری است.
استاندارد های معروف و پر کاربرد ، ASTM B 209M و BS ۱۴۷۰ i هستند.
مشخصات ورق آلومینیوم آجدار قابل سفارش : ابعاد استاندارد و آلیاژ های زیر
آلیاژ استاندارد  : ۱۰۵۰ – ۳۱۰۵
زمان تحویل:  بازه زمانی تحویل کالا، با توجه به تناژ و آلیاژ آلومینیوم  متغیر است.
این بازه برای ورق هایی که به صورت آماده در انبار موجود است و نیاز به عملیات خاصی ندارد یک روز است

تولید ورق آلومینیوم آجدار

پروسه تولید این محصول مانند ورق سیاه می باشد. در تولید این محصول از روش نورد گرم استفاده می شود. مراحل تولید مانند نورد گرم ورق های معمولی بوده به طوری که ابتدا شمش فولاد به درون کوره های داغ فرستاده شده و پس از رسیدن به حرارت مورد نیاز و کاهش سطح مقطع، وارد مرحله آجدار شدن می گردد.

سپس ورق های آجدار با ضخامت ۵.۱ تا ۱۰ میلی متر به دو صورت رول و فابریک تولید می گردد. مزایای ورق آجدار مهمترین مزیت این محصول سختی و استحکام بالای آن می باشد به طوری که با توجه به مقاومت بالای آن ها قابل استفاده در کف کشتی ها، پل ها، وانت بارها و راه سازی می باشد. همچنین ورق آجدار را می توان به راحتی تغییر شکل داد.

ورق آجدار پرسی
پرسی ورق ساده و معمولی بوده که با دستگاه پرس چاله هایی در ورق ایجاد کرده اند و ظاهر آجدار به خود گرفته. ایجاد ورق پرسی طی فرایند های شکل دهی مانند : نورد گرم یا سنبه زنی انجام می شود. با توجه به الگو هایی که غلتک های نورد یا سنبه ها دارند، صرح ها روی ورق ایجاد می شود. به گونه ای که فقط در بخش های از ورق پستی و بلندی دارد. به طور طبیعی ورق آجدار پرسی وزن سبک تری نسبت به ورق فابریک دارد.

ورق آجدار فابریک
ورق آجدار فابریک ورقی است که یک لایه آج به آن اضافه شده است. این ورق از اتصال الگوها به ورق فولادی، استیل و یا آلومینیومی ساده که بدون هیچ گونه طرحی هستند، تولید می شود. در این روش تولید از الگو ها پرس برای طرح دار کردن ورق ساده استفاده می کنند. این فرآیند به دلیل اینکه ورق اصلی بدون هیچ گونه عملیات و دست نخورده باقی می ماند، به روش فابریک شناخته می شود. همچنین چون الگو هار خود ورق نیستند ورق آجدار فابریک سنگین تر است.
موارد تاثیرگذار بر قیمت ورق آلومینیوم آجدار
از جمله مواردی که در قیمت ورق آلومینیوم آجدار موثر هستند، عبارتند از: ضخامت و طول و عرض این محصول و مهمترین عامل نیز دستۀ  آن ورق است. همانطور که گفته شد سری دسته آن می‌تواند از دستۀ ۲۰۰۰ تا ۸۰۰۰ باشد.در واقع درصد آلومینیوم در این دسته‌ها متفاوت است که و هرچه عدد آن بالاتر می‌شود، درصد آلومینیوم کمتر و به همان نسبت قیمت آن نیز کمتر خواهد شد.

نحوه تولید ورق آلومینیوم آجدار
انواع ورق های آجدار آلومینیومی
کاربردهای ورق آلومینیوم آجدار
مزایای ورق آلومینیوم اجدار
ابعاد و وزن ورق آلومینیوم آجدار

قیمت انواع ورق آلومینیوم

لازم است بدانید که قیمت انواع ورق آلومینیوم با توجه به چند عامل مهم سنجیده می‌شود. همان‌طور که گفته شد در حال‌ حاضر ورق‌های آلومینیومی در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. بنابراین از جمله عوامل مؤثر بر تعیین قیمت این نوع از محصولات فلزی، می‌توان به نوع ورق مورد نظر اشاره‌ کرد. حالت ورق آلومینیومی و شیت و یا رول بودن آن نیز در تعیین قیمت آن اثر گذار است. در شرایط فعلی، انواع ورق آلومینیوم در ابعاد و سایزهای مختلفی نیز طراحی و تولید می‌شوند. بنابراین ابعاد این محصولات فلزی از دیگر موارد اثرگذار بر تعیین قیمت نهایی ورق‌های آلومینیومی هستند. ضخامت ورق‌های آلومینیوم نیز از دیگر عوامل مؤثر بر تعیین قیمت آن‌ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *