پایپینگ پلی اتیلن

پایپینگ پلی اتیلن

پایپینگ پلی اتیلن

برای مشاوره رایگان برای خرید و سفارش ساخت از مشاوران و متخصصان شرکت زوبین کلیک کنید.

طراحی و اجرای پایپینگ صنعتی پلی اتیلن

در سیستم های لوله کشی فلزی، خوردگی یکی از مهمترین مشکلاتی است که گریبانگیر ساختمان هایی با قدمتی طولانی شده و ترجیح داده می شود تا از طراحی و اجرای پایپینگ صنعتی پلی اتیلن با دوام بالا در ساختمان ها و سازه های جدید استفاده شود.

طراحی و اجرای پایپینگ صنعتی پلی اتیلن همچنین در طولانی مدت هزینه های تعمیر، نگهداری و حفظ لوله های پلی اتیلن کاهش شدیدی خواهد یافت و چون پایپینگ صنعتی پلی اتیلن در برابر خوردگی و سایش مقاوم هستند، کاربرد آن روز به روز گسترش می یابد.

لوله کشی صنعتی پلی اتیلن

لوله کشی صنعتی پلی اتیلن و روند رشد این نوع لوله و مواد پلاستیکی پلی اتیلن در صنعت دارای خواص و کاربردهایی هست که باعث شده در مدت زمان کوتاهی که از عمر تولید لوله کشی صنعتی پلی اتیلن می گذرد باعث پیشرفت بالایی در خط تولید و کاربرد بسیاری در صنایع مختلف شود.

در طول 50 سال گذشته شهرت لوله های پلی اتیلن با کاربرد های موفق آن در بسیاری از لوله کشی های فاضلاب ساختمان و زیر ساخت های مختلف به طور چشمگیری افزایش یافته است. اغلب لوله های پلی اتیلن با چگالی بالا از موادی ساخته شده اند که آن را به یک لوله ی گرماپذیر و نرم قابل انعطاف تبدیل کرده است. استرس های زیست محیطی تنها یکی از مواردی هستند که روی لوله کشی صنعتی پلی اتیلن اثری نداشته و به نظر می رسد ویژگی های فیزیکی و عملکرد این لوله ها آن ها را به این سطح از مصرف رسانیده است.

پایپینگ upvc
پایپینگ upvc

انجام کلیه خدمات پایپینگ پلی اتیلن

طراحی و اجرا کلیه پایپینگ پلی اتیلن و جوشکاری پی وی سی و پایپینگ پلی اتیلن نصب و تعمیر و نگهداری انواع بویلر و موتور خانه

پایپینگ خطوط انتقال نیازمند انواع مختلفی از لوله و اتصالات پلی اتیلن بنا به کاربردهای مختلف می باشد.لوله های پلی اتیلن به منظور استفاده در خطوط فاضلاب،آب شرب،خطوط انتقال آب کشاورزی،سیستم های آتش نشانی،همچنین به منظور کاور خطوط گاز و کابل برق،به همراه اتصالات مناسب مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای لوله و اتصالات فشار قوی پلی اتیلن:

استفاده از لوله و اتصالات پلی اتیلن فشار قوی به منظور آبرسانی های شهری و صنعتی دارای مزایایی ذیل می باشد:

-مقاومت در برابر خوردگی های شیمیایی و محیطی

-مقاومت در برابر سایش و فرسایش

-طول عمر بالا

-انعطاف پذیری و مقاومت در برابر ارتعاشات و زلزله

-وزن سبک

-مقاومت در برابر رشد باکتری ها

-قابلیت ترکیب شدن با سایر مواد مانند پلی پروپیلن و آلومینیوم

-کمترین میزان افت فشار به دلیل سطح صاف و صیقلی داخلی

*انواع اتصالات پلی اتیلن Types of Polyethylene Fittings

اتصالات پلی اتیلن در انواع اتصالات پیچی و اتصالات الکتروفیوژن جوشی تقسیم بندی می شوند.

اتصالات الکتروفیوژن جوشی در پایپینگ خطوط گاز،خطوط انتقال آب کشاورزی،آبرسانی شهری و فاضلابی از خانواده اتصالات جوشی محسوب می شوند

فشار کاری لوله و اتصالات پلی اتیلن کشاورزی 6 اتمسفر به بالا و لوله و اتصالات پلی اتیلن آبرسانی بالای 10 اتمسفر فشار و در دو گرید PE 100 و PE80 تولید میشوند،همچنین فشار کاری لوله و اتصالات پلی اتیلن جوشی برای پروژه های گازرسانی،منطبق بر استاندارد DIN 16963 طراحی و تولید می شوند.

توجه به این نکته ضروری است که سیستم های پایپینگ فاضلاب خانگی از قوانین بالا تبعیت نمی کنند و در ادامه به منظور آشنایی بیشتر با کاربرد لوله و اتصالات پلی اتیلن،انواع مختلف این محصولات پلیمری را مورد مطالعه قرار می دهیم.

مشخصات مکانیکی اتصالات پلی اتیلن Mechanical PE fittings characteristics

-مقاومت بالا در برابر شکست و ترک در مواجهه با فشارهای خارجی

-استحکام فشاری بالا

-مقاومت بالا در برابر سایش و خوردگی

-مقاومت در برابر رطوبت و پوسیدگی

-مقاومت بالا در برابر ارتعاشات ناشی از زلزله

-مقاومت بالا در برابر خوردگی شیمیایی

-عدم رسوب و تشکیل لجن به دلیل صیقلی بودن سطح داخلی و خارجی

-کمترین میزان افت فشار جریان به دلیل سطوح داخلی صاف و صیقلی

-انعطاف پذیری بالا

-هزینه پایین نصب و راه اندازی

-عدم نیاز به ابزارآلات پیچیده و پیشرفته به منظور نصب و راه اندازی

انواع روشهای اتصال لوله و اتصالات پلی اتیلن Joining PE Pipe Fittings

لوله های پلی اتیلن معمولا با دو انتهای ساده،بدون هیچ گونه پخ یا ماشین کاری تولید می شوند.

به منظور برقراری ارتباط در سیستم پایپینگ،لازم است بین دو سر لوله بوسیله یک اتصال،ارتباط برقرار شود.روش های مختلف به منظور اتصال دو سر لوله پلی اتیلن به یکدیگر وجود دارد که شامل موارد ذیل می باشد

-جوشکاری لب به لب توسط صفحه داغ Thermal butt (butt fusion)

-جوشکاری الکتروفیوژن Electrofusion

-جوشکاری اکستروژن Extrusion

-اتصال توسط فلنج

-اتصال بوسیله پیچ

-اتصال به کمک واشر لاستیکی

انواع تست های کنترل کیفی بر روی لوله و اتصالات پلی اتیلن گازی:

تست های کنترل کیفی بر روی لوله و اتصالات پلی اتیلن گاز به سه بخش ذیل تقسیم بندی می شوند:

-تست های قبل از ارسال محصول Before Release Tests(BRT)

به منظور حصول اطمینان از کیفیت محصولات،تست های کنترل کیفی قبل از هر بچ تولید بر روی محصولات انجام می شود.

-تست های حین فرآیند تولید Process Verification Tests(PVT)

تست های کنترل کیفی در طول فرآیند تولید بر روی متریال و محصولات بصورت مکرر و در فواصل زمانی مشخص به منظور ارزیابی و صحت خط تولید انجام می شود.

-تست های شاخص فرآیندی Typical Test(TT)

تست های کنترل کیفی بر روی متریال و محصولات و قابلیت های سیستم به منظور تایید دستیابی به استاندارد های مورد نظر انجام می شود.

لوگو استاندارد نارنجی

قیمت لوله و اتصالات پلی اتیلن:

قیمت لوله و اتصالات پلی اتیلن به عوامل مختلفی مانند گرید متریال،برند یا کارخانه تولید کننده،فشار کاری سیستم،نوع کاربری(استفاده در سیستم های آبرسانی،گازرسانی،کشاورزی یا فاضلاب) و عوامل دیگر بستگی دارد.

همچنین قیمت لوله پلی اتیلن بصورت کیلویی و روزانه متغیر است.از برندهای معروف تولید کننده لوله پلی اتیلن می توان به کارخانه تهران پلاستیک و از برندهای معروف تولید کننده اتصالات پلی اتیلن می توان به برند پلی ران،پلی رود و پلیمر اشاره نمود.

استاندارد های اتصالات پلی اتیلن

اتصالات لوله پلی اتیلن به دلیل این که در خاج از کشور تولید می‌شود، دارای استاندارد‌های سختگیرانه ای می‌باشد. کشوری که این مدل از اتصالات را تولید می‌کند آلمان است و این محصولات تحت لیسانس آلمان در جهان توزیع می‌شود، از همین رو می‌توان به کیفیت این اتصالات، اطمینان کامل داشت.

انواع اتصالات پلی اتیلن

این مدل از اتصالات به دلیل گسترده بودن کاربردشان در انواع مختلفی ساخته می‌شوند تا بتوان از آن‌ها به شکل های مختلف استفاده کرد. این اتصالات در مدل‌های اتصالات نر و ماده، تبدیل‌ها، سه راه مساوی، سه راه نر و ماده، سه راه تبدیل، رابط پلی اتیلن، اتصالات فلنچ دار و… در بازار موجود می‌باشند.

ویژگی های اتصالات لوله پلی اتیلن

اتصالات لوله پلی اتیلن، ویژگی‌های زیادی دارد که باعث شده در بین اتصالات موجود در بازار همیشه حرف اول را بزند و مشتریان را به طرف خود بکشاند. یکی از این موارد وزن پایین است، این اتصالات وزن بسیار پایین تری در مقایسه با مدل‌های دیگر دارند و همین موضوع باعث محبوبیت آن‌ها شده است. مورد دیگر بالا بودن پیوند مولکولی آن است، این محصولات پیوند مولکولی بالایی دارند که باعث می‌شود مقاومت آن‌ها چندین برابر شود.

همچنین این اتصالات در خط‌های لوله نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و دلیل آن نیز تحمل فشار بالا می‌باشد. دلیل این که این اتصالات می‌توانند فشار‌های بالا را تحمل کنند، پیوند مولکولی بالای آن‌ها می‌باشد. این پیوند مولکولی به محصول این امکان را می‌دهد تا بدون مشکل فشار آب بالا را تحمل کند. این اتصالات در برابر خوردگی نیز مقاوم هستند و می‌توانند مدت زیادی در زیر خاک دوام بیاورند و همچنین می‌توان از آن‌ها برای هدایت مواد با قابلیت خورندگی مانند، اسید‌ها استفاده کرد.

اتصالات پیچی یا اتصالات لوله پلی اتیلن

همان طور که از نامشان پیداست، این مدل از اتصالات دارای دنده‌های ریز هستند که به اصطلاح به آن‌ها رزوه می‌گویند.

برای آن که اتصالات لوله پلی اتیلن به درستی با لوله و یا سرپیچ، چفت شود، باید قطر خارجی لوله‌های پلی اتیلن متناسب با قطر داخلی اتصالات باشد. در غیر این صورت این دو به درستی با یک دیگر چفت نمی‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *