پوشش سقف سوله ساندویچ پانل

پوشش سقف سوله با ساندویچ پانل

پوشش سقف سوله ساندویچ پانل

برای مشاوره رایگان برای خرید و سفارش ساخت از مشاوران و متخصصان شرکت زوبین کلیک کنید.

 

ساندویچ پانل سقف سوله

برای پوشش سقف سوله‌ها ساندویچ پانل‌های پلی اورتان یا پشم سنگ با دو رو ورق شادولاین (گالوانیزه پیش رنگ شده) مناسب خواهند بود. به خصوص پلی اروتان که قیمت مناسب و عملکرد بی نظیری از خود نشان داده است. فوم پلی یورتان با دانسیته حدود ۴۰+ مقاومت بسیار بالایی در برابر جریان آب و هوا دارد و در برابر آتش هم شعله ور نمی‌شود؛ اصطلاحا کند سوز یا نسوز هست. همچنین همانطور که می‌خواستید وزن سقف سازه سوله با پوشش ساندویچ پانل پلی اورتان بسیار سبک‌تر خواهد شد. البته به غیر از ورق شادولاین ورق آلوزینک و حتی فایبرگلاس نیز در ساندویچ پانل سقفی سوله به کار گرفته می‎‌شود؛ فایبرگلاس خصوصا برای مناطقی که شدت تابش نور بسیار زیاد است.

پوشش سقف سوله با ساندویچ پانل

یکی از پرطرفدارترین و اصولی‌ترین انواع پوشش برای سوله، استفاده از پوشش ساندویچ پانل است که بسیار در پروژه‎‌های ساخت سوله سبک کاربرد دارد. برای این نوع پوشش، مواد عایق در بین دو ورق لایه‌ای قرار می‌گیرند و به اصطلاح در داخل این دو لایه ساندویچ می‌شوند.

مزایا

سقف سوله ساخته شده با ساندویچ پانل، از استحکام بیشتری در برابر زلزله و حوادث خارجی برخوردار است. به دلیل دو لایه‌ی فولادی محکم و مواد با کیفیت عایقی که دارند، عایق بهتری برای صدا، رطوبت و حرارت هستند.

کاربرد

این نوع پوشش‌ها به دلیل پیش ساخته بودنشان، نسبت به سایر پوشش‌های دیگر، سریع‌تر نصب و راه‌اندازی می‌شوند. این سرعت، باعث می‌شود که زمان اجرای پروژه، کمتر و در نتیجه هزینه ساخت سوله کاهش پیدا کند. از ساندویچ پانل در پوشش سقف سوله برای سالن‌ها ورزشی، سوله‌ صنعتی، سردخانه و بسیاری از موارد دیگر استفاده می‌شود.

اجرای پوشش سقف سوله با ساندویچ پانل

پانل سقفی با استفاده از بهترین مواد اولیه ، تکنولوژی روز و پرسنل متخصص و متعهد ،

از ضخامت ۴ الی ۲۰ سانتی متر با فوم تزریقی پلی یورتان سخت(دانسیته ۲±۴۰)تولید میشود

این پانل مقاوم در برابر رشد گیاهان و قارچها بوده و به علت نداشتن  بو ،  عدم ریزش مواد

و عدم امکان زندگی حشرات در داخل فوم بهترین نوع پوشش در سقف مجتمع های صنعتی می باشد .

پانل سقفی با ضریب هدایت حرارتی بسیار پایین از نوع بهترین عایق های صنعتی جهت پوشش سقف میباشد

عرض مفید ساندویچ پانل های سقفی ۱/۰۸ متر می باشد .

ضمناً به دلیل داشتن یک خط منحصر بفرد در رول فرم پانل سقفی ، بهترین نوع آب بندی

و زیبایی سطح کار در هنگام اورلپ کردن دو پانل سقفی را بر روی یکدیگر ممکن می سازد

اجرای پوشش سوله با ساندویچ پانل

نصب ساندویچ پانل مهمترین بخش در زمینه پوشش سقف و دیوار و سالن میباشد و از اهمیت زیادی برخوردار است . وجود پیمان کاران و نیروهای غیر متخصص ضربه زیادی به این  صنعت وارد نموده اند . یک نصاب ساندویچ پانل میتواند ساندویچ پانل سقفی – ساندویچ پانل دیواری – ساندویچ پانل سردخانه ای را به همراه فلاشینگ های آن نصب کند . ساندویچ پانل از دو بخش تشکیل شده : ۱- ورق و ۲- فوم عایق . عملیات نصب ساندویچ پانل که به وسیله نصاب ساندویچ پانل صورت میگیرد

جهت اجرای پوشش دیوار و سقف سالن مرغداری , سالن تولید ساختمان پیش ساخته , کانکس , سردخانه , سردخانه های صنعتی , اتاق تمیز و … بسیار حساس میباشد . زیرا بحث آب بندی و هوابندی و تضیمن کیفیت آن بسیار امر مهمی است

نحوه اجرا و ساخت سوله با ساندویچ پانل

ساندویچ پانل‌های دیواری برای پوشش دیوارهای سوله کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و مراحل درزگیری و اتصال آن‌ها به سرعت انجام می‌پذیرد. البته ممکن است از ساندویچ پانل‌های پیچ مخفی، یا فاق و زبانه دار (نرو مادگی) استفاده کرده باشید که در آن صورت سرعت نصب پانل‌ها بالاتر هم می‌رود. ارتفاع پانل‌ها هنگام تولید متناسب با طراحی سوله و سفارش شما در نظر گرفته می‌شود و با حداقل برش کاری و حداکثر یکپارچگی دیوارها با ساندویچ پانل پوشش داده می‌شود.

سقف‌های شیروانی سوله هم به صورت خرپا با استفاده از ساندویچ پانل‌ تکمیل می‌شود. ساندویچ پانل‌های سقفی ۳ گام یا ۵ گام به وسیله فیتر و پیچ به سرعت اجرا خواهند شد. البته به غیر از مدل کرکره‌ای (سینوسی) طرح‌های دیگ نورد ورق پانل مثل کرکره ریز یا پانوراما نیز برای پوشش سقف استفاده می‌شود که باید مطابق به میزان بارش منطقه باشد.

مزایای ساندویچ پانل در ساخت سوله

  • سرعت بالا در حمل و نقل
  • سبکی دیوارهای ساخته شده
  • نفوذناپذیری ساختمان در مقابل حشرات
  • عایق در مقابل حرارت، برودت، رطوبت و صدا
  • دستیابی به فضای مفید به‌خاطر ضخامت کم پانل
  • در برابر صدمات ناشی از زلزله بسیار مقاوم می‌باشد.
  • بازگشت سرمایه‌ در ساخت سوله در کوتاه‌ترین زمان
  • افزایش عمر مفید سوله و دستگاه‌های تأسیساتی داخل آن
  • امکان حمل و نقل پانل در مناطق صعب‌العبور جهت احداث ساختمان بدون نیاز به کارگران متخصص

زیرسازی ساندویچ پانل در سوله

برای پوشش سوله نیاز به زیرسازی و شاسی کشی مناسب است. در پوشش سقف سوله که قرار است ساندویچ پانل سقفی قرار بگیرد، از پرلین (پروفیل z) استفاده می شود. پرلین پروفیلی است که معمولا از مقطع زد ساخته می‌شود و در سوله نقش نگهدارنده پوشش سقف را بر عهده دارد. برای آشنایی بیشتر با پرلین و دیگر اجزای سوله، مقاله آشنایی با اجزای سوله  را مطالعه کنید. برای پوشش بدنه سوله نیز می‌توان از زیرسازی با پرلین استفاده کرد اما معمولا از زیرسازی با پروفیل قوطی استفاده می‌شود و سپس ساندویچ پانل‌های دیواری با پیچ سرمته به آنها متصل می‌شوند.

روش نصب ساندویچ پانل در سوله

همان طور که گفته شد پوشش سوله به دو بخش پوشش سقف سوله و پوشش بدنه سوله تقسیم بندی می‌شود. برای نصب پانل سقفی ابتدا بسته‌های ساندویچ پانل با جرثقیل به روی سوله انتقال داده می‌شود و پس از جدا کردن هر کدام ازساندویچ پانل‌ها و قراردادن آنها در جای مناسب خود، با پیچ سرمته 12 سانتی متری پانل به پرلین متصل می‌شود. پس از نصب همه پانل ها، در تاج سوله که نقطه بالایی سوله است و دو پانل با شیب متفاوت به هم می‌رسند برای جلوگیری از نفوذ آب باران از ورق فلاسینگ یا تیزه استفاده می‌شود.آب باران از روی تیزه سوله و پانل به داخل آبرو منتقل می‌شود و توسط لوله کشی آب باران به چاه یا زمین‌های سطحی منتقل خواهد شد. در پوشش سقف سوله و اسکلت فلزی آب بند بودن سقف و هدایت آب باران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

ساندویچ پانل سقفی چیست؟

ساندویچ پانل سقفی در حقیقت به عنوان پوشش سقف سازه ها استفاده می شود و به دلیل داشتن گام‌ های ذوزنقه ای و شکل اورلپ از نفوذ آب به داخل ساختمان جلوگیری می کند. این پنل ها معمولا به صورت های دو طرف ورق، یکرو ورق یکرو فویل، یکرو ورق یکرو نایلون و یکرو ورق یکرو کاغذ در دسترس هستند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

ورق های این نوع از پانل های ساندویچی معمولا به شکل سینوسی (کرکره ای)، شادولاین، طرح ذوزنقه ای و تولید می شوند. ساندویچ پانل سقفی با توجه به محل استفاده می توانند به شکل دو طرف ورق آلومینیوم، یک رو آلوزینک و یک رو گالوانیزه، دو طرف ورق گالوانیزه، پوشش های دو طرف ورق آلوزینک، یک طرف ورق و یک طرف کاغذ، یک طرف ورق و یک طرف نایلون با فوم تزریقی پلی اورتان سخت و … تولید می شوند و برای پوشش سقف انواع خانه های پیش ساخته، سقف ویلا، سوله های صنعتی و … به کار می روند.

کاربردهای ساندویچ پانل سقفی چیست

همانطور که گفته شد ساندویچ پانل سقفی می تواند کاربردهای متعدد و مختلفی داشته باشد و برای پوشش انواع سقف ها به کار برود. به صورت کلی می توان گفت این نوع پانل ها دارای کاربردهای متنوعی هستند که مهم ترین آنها شامل موارد زیر هستند:

پوشش سقف انواع سوله ها و ساختمان های صنعتی

انواع کانتینرهای حمل و نقل

پوشش سقف انواع سالن ها و سردخانه های ثابت و متحرک

کانتینرهای حمل و نقل و انواع کانکس های ثابت و متحرک

پوشش سقف سوله ها و انباری ها

بهترین روش سوله سازی برای پوشش سقفی ساندویچ پانل

از ساندویچ پانل سقفی می توان برای سوله های خرپایی هم استفاده کرد. زیرا هم ساندویچ پانل ها از نظر کیفیت و مقاومت بالا در مقایسه با دیگر پوشش های سقفی درجه یک هستند هم سوله های خرپایی از این ویژگی ها برخوردار هستند و سازه هایی هستند که امروزه بسیار مورد استفاده قرار گرفته شده است آن هم به دلیل ساختار مدرن و قیمت مقرون به صرفه ای است که این نوع سازه دارد. ترکیب سازه های خرپایی که به سوله سبک هم معروف هستند با ساندویچ پانل سقفی ساختاری مدرن و مقاوم را تشکیل می دهد که علاوه بر قیمت مقرون به صرفه از ویژگی های زیادی هم برخوردار اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *