کمپ پیش ساخته

کمپ پیش ساخته

کمپ پیش ساخته یا Prefabricated Camp نوعی از سازه‌های پیش ساخته و پرکاربرد موجود در بازار است. کمپ‌های پیش ساخته سازه‌هایی قابل توسعه بوده و متناسب با کاربری آن‌ها دارای بخش‌ها و واحدهای گوناگونی هستند. هر کدام از واحدهای این سازه‌های پیش ساخته را یک کانکس تشکیل می‌دهد. واحدهای پیش ساخته با قرار گرفتن در کنار یکدیگر، بخش یا Section های کمپ را تشکیل می‌دهند.

شرکت زوبینکو (زوبین نصب سپاهان ) آماده ارائه خدمات نصب عایقهای سرد و گرم و سازه های فلزی سبک و سنگین برای شرکتها و پروژه های نفت ، گاز، پالایش و پتروشیمی می باشد

 

کمپ پیش ساخته چگونه طراحی و ساخته می‌شود؟

پیش از ساخت هر سازه‌ای لازم است تا نقشه آن توسط یک معمار طراحی شود. طراحی سازه کمپ پیش ساخته باید متناسب با کاربرد آن باشد. کمپ‌های پیش ساخته به طور معمول به صورت چند بخشی یا چند واحدی طراحی شده و برای هر بخش آن نیز واحدهایی طراحی می‌شود.

پس از طراحی و ساخت واحدها و بخش‌های مختلف کمپ، این بخش‌ها به شکل مجزا به محل اجرای پروژه انتقال داده شده و سپس در کنار هم قرار می‌گیرند. از جمله بخش‌های سازنده یک کمپ می‌توان به گیت ورودی و خروجی، بخش مسکونی، سرویس بهداشتی و حمام، بخش حراست و نگهبانی و … اشاره نمود.

طراحی کمپ های مسکونی به صورت چند-تکه یا چند-بخشی انجام می پذیرد که هر بخش، از زیربخش ها و واحدهای متعدد تشکیل شده است. به این صورت می‌توان هر یک از بخش‌های پیش ساخته را پس از ساخت، به محل پروژه یا مقصد حمل کرده و در آنجا مطابق با پلان و نقشه طراح کمپ، در کنار هم نصب و پیاده سازی نمود. بنابراین همانطور که اشاره شد، طراحی کمپ‌های مسکونی، یک طراحی بسیار دقیق را می طلبد.

با توجه به اینکه عوامل بسیاری در طراحی کمپ‌های مسکونی پیش ساخته دخیل می‌باشند، انواع گوناگونی از کمپ‌های مسکونی نیز وجود دارند؛ برخی از مهم‌ترین این عوامل عبارتند از: تعداد طبقات، تعداد و چیدمان بخش‌ها و واحدها، تعداد و چیدمان بخش‌ها، زیربخش‌ها و واحدهای همسان و غیرهمسان، ارتباط و دسترسی بخش‌ها یا واحدهای مختلف به یکدیگر، ارتباط طبقات با یکدیگر، تجهیزات، امکانات و قابلیت‌های کمپ مسکونی، تلفیق با کاربری‌های دیگر و …

کمپ های مسکونی غالباً از بخش های متعددی تشکیل شده اند و هر بخش بر اساس کاربری آن تعریف می‌شود. برای مثال: بخش(های) گیت ورود و گیت خروج، بخش مسکونی، بخش خدمات/سرویس‌های بهداشتی، بخش نگهبانی و حفاظت، بخش خدمات شهری و … هر بخش نیز از واحدهای متعدد بر حسب نوع کاربری بخش تشکیل یافته است؛ برای مثال بخش سرویس بهداشتی از واحدهای بهداشتی (کانکس سرویس بهداشتی) تشکیل شده است.

در طراحی مدولار، انواع بخش ها (و زیربخش‌ها) و همچنین واحدهای یک کمپ پیش ساخته می توانند به صورت همسان یا غیرهمسان طراحی و نصب شوند؛ که در واقع هر بخش مانند یک بلوک خاص طراحی خواهد شد.

برای مثال: بخش خدمات/سرویس‌های بهداشتی را طوری در نظر بگیرید که از ۲ زیر بخش حمام و زیر بخش توالت به صورت L شکل، تشکیل شده باشد. زیربخش حمام از دو کانکس حمام و زیربخش توالت از ۶ کانکس توالت (سرویس بهداشتی) تک چشمه تشکیل یافته که در این صورت ابن بخش دارای ۲ زیربخش غیرهمسان و هر زیربخش به ترتیب از ۲ و ۶ واحد همسان تشکیل شده است. بدین لحاظ، طراحی جزئی و کلی و همچنین چیدمان بلوکی یک کمپ پیش ساخته می‌تواند بسیار متنوع باشد.

 

کانکس مدیریتی اداری به اشکال زیر تقسیم میگردد.

1-کانکس مدیریتی اداری سالنی

2-کانکس مدیریتی اداری دو اتاقه با ابدارخانه

3-کانکس مدیریتی دو اتاقه

4-کانکس مدیریتی اداری پانلی

5-کانکس مدیریتی اداری کمپ

 

بسیاری از ادارات و سازمانها برای استقرار پرسنل خود از کانکس اداری و یا کمپ های اداری استفاده می کنند. کمپ های اداری دارای تجهیزات کامل اتاق جلسات، سرویس بهداشتی، آبدارخانه، سالن کنفرانس، نمازخانه و ….. میباشد.

مهم‌ترین کاربرد‌های کمپ پیش ساخته

برای کمپ پیش ساخته به دلیل طراحی خاصی آن، کاربردهای زیادی را می‌توان متصور شد. به واسطه داشتن زیر واحدها و بخش‌های متنوع، کمپ‌های پیش ساخته قابلیت شخصی‌سازی برای کسب و کارها و کاربری‌ را دارند. از جمله کاربردهای این سازه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

۱. قابلیت استفاده به عنوان انبار

۲. احداث فروشگاه یا سوپرمارکت

۳. ساخت رستوران بین راهی

۴. احداث بیمارستان یا درمانگاه صحرایی

۵. کمپ‌‌های اضطراری بعد از وقوع حوادث

۶.  ایجاد سالن ورزشی

۷. سازه مسکونی یا سرایداری

۸. ساخت مدرسه برای مناطق دور افتاده

۹. ساختمان‌ها یا دفاتر اداری در محل اجرای پروژه‌ها

شرکت زوبینکو (زوبین نصب سپاهان ) آماده ارائه خدمات نصب عایقهای سرد و گرم و سازه های فلزی سبک و سنگین برای شرکتها و پروژه های نفت ، گاز، پالایش و پتروشیمی می باشد

کانکس اداری، یکی از انواع کانکس ها یا سازه های پیش ساخته است که برای ساخت آن از مصالح پیش ساخته ای همچون ساندویچ پانل‌ها استفاده میشود و معمولا در نمایشگاه ها، کارخانه ها و پروژه های در حال ساخت و اجرا، پیاده سازی می گردد. این نوع کانکس ها غالبا به عنوان دفتر کار یک تیم اداری، مدیریتی و مهندسی مورد بهره برداری قرار می گیرند.

طراحی کانکس اداری با توجه به نوع کاربری و خدمات اداره، متفاوت بوده و نسبت به سازه های سنتی از مزایای بیشتری برخوردار می باشد.

مشخصات فنی و ابعاد کانکس اداری

سازمان ها، ادارات و شرکت هایی که برای استقرار پرسنل خود آن هم به صورت موقت، نیاز به سازه های پیش ساخته و ارزان قیمت هستند، یقینا با کانکس های اداری از قبل آشنا هستند. این مدل کانکس ها که یکی از پرکاربردترین و مهمترین سازه های مورد استفاده در بسیاری از حوزه ها می باشد، به اشکالی مختلفی نظیر سالنی، دو اتاقه، دو اتاقه با سرویس بهداشتی، دو اتاقه با آبدارخانه و سرویس بهداشتی، طراحی و تولید می شوند.

 

موادی که برای ساخت کانکس مدیریتی مورد استفاده قرار میگیرد، به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما به طور کلی از مصالحی همچون:

 

  • دیوارپوش پی وی سی
  • ساندویچ پانل دیواری و سقفی
  • سایدینگ
  • کامپوزیت
  • تخته‌های ترموود
  • ورق‌های گالوانیزه و اسکلت فلزی (آهنی یا فولادی)

 

شرکت زوبینکو (زوبین نصب سپاهان ) آماده ارائه خدمات نصب عایقهای سرد و گرم و سازه های فلزی سبک و سنگین برای شرکتها و پروژه های نفت ، گاز، پالایش و پتروشیمی می باشد

 

ساخت پیش ساخته و کمپ کارگری ومهندسی، کمپ اداری، ساخت کمپ اداری، ساخت انواع کمپ اداری، کانکس های اداری ، ساخت کانکس، قیمت کانکس، ساخت کمپ اداری پیش ساخته، سفارش ساخت کانکس اداری دو طبقه شیراز، فروش کمپ اداری پیش ساخته، استعلام قیمت کمپ اداری پیش ساخته و کانکس اداری چند طبقه، کانکس اداری، کمپ اداری پیش ساخته، ساخت کمپ اداری سفارش کانکس اداری دوطبقه، سفارش کانکس اداری چندطبقه،  کمپ اداری دوطبقه کمپ اداری چندطبقه، سفارش ساخت کمپ ساخته ساندویچ پانل

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *