مخازن کروی پالایشگاه شازند

تامین ، ساخت و نصب مخازن کروی پالایشگاه شازند اراک

کارفرما : شرکت پارسیان سازه PSI-corporation-Iran

محل اجرای پروژه : اراک

حجم کار : 12 مخزن

 

مخازن کروی در قالب مخازن تحت فشار ASME به منظور ذخیره‌سازی مایعات و گازها در بسیاری از صنایع از جمله صنایع میان‌دستی، پایین‌دستی، پتروشیمی، صنایع شیمیایی، پالایشگاه‌ها و غیره استفاده می‌شود.

این مخازن می‌توانند محصولات زیادی مانند آمونیاک خشک، گاز مایع، NGL، بنزین، نفتا، بوتادین، اتیلن، هیدروژن، اکسیژن، ازت، آرگون، LNG، بیوگاز و گاز فاضلاب را ذخیره نماید.

واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی جهت نگهداری مواد اولیه مورد نیاز ، انجام فرایندهای میانی و پایانی و همچنین انبار کردن فرآورده های نفتی گوناگون  نیازمند مخازن می باشند .

تعداد این مخازن به عواملی چند، چون دوری و نزدیکی واحد به منابع تامین کننده نفت خام ، تعداد و ظرفیت واحدهای پالایش، تنوع فرآورده های تولیدی و سرانجام چگونگی انتقال و پخش فرآورده ها بستگی دارد.

در صنایع شیمیایی ، مواد ارزشمند مانند بنزین یا گاز مایع ، طی فرآیندهای مختلفی از مواد شیمیایی خام، مانند نفت خام جدا می شوند یا از آنها به وجود می آیند.

به دلایل زیادی از جمله یکسان کردن کیفیت محصول، انجام فرایندهای میانی و پایانی ،اندازه گیری حجم محصول جهت فروش، امکان بارگیری و انتقال به تانکر یا کشتی در حداقل زمان ممکن و … مواد تولید ی را در مخازن یا تانک های مناسب ذخیره نمایند.

بطور کلی مخازن ذخیره با فشار کاری پایین به مخازنی گفته می شود که مطابق تعاریف ، فشار کاری مخزن مساوی با فشار اتمسفر بوده و دمای محصول مابین دمای انجماد و ۹۰ درجه سانتیگراد باشد.

البته شایان ذکر است که برخی استانداردها با درنظر گرفتن برخی تمهیدات فشار کاری بالاتر را تا ۱۸ Kpa بیشتر از وزن سازه سقف و دمای انجماد تا ۲۶۰ درجه سانتیگراد را برای این نوع مخازن مجاز شمرده اند.

شکل کروی این مخازن توزیع تنش یکنواختی را در هنگام بارگذاری داخلی ایجاد می‌کند که موجب ذخیره‌سازی تحت فشار مناسب‌تری می‌شود. مخازن کروی کمترین فضای سطح زمین را برای ذخیره‌سازی تحت فشار به خود اختصاصی می‌دهند و نسبت به گزینه‌های دیگر هزینه‌های کمتری برای ساخت فوندانسیون، پوشش‌دهی، لوازم جانبی و لوله‌کشی در بر دارند.

مخازن کروی پتروشیمی کیان

تجهیزات کلیدی بیشتر صنایع شیمیایی، مخازن هستند. مخازن برای اختلاط، و واکنش های شیمیایی مختلف در قسمت های مختلف پالایشگاه و پتروشیمی استفاده می شود. استفاده از مخازن باعث افزایش راندمان کارایی در واکنش های شیمیایی می شود زیرا مخازن کروی اختلاط کامل، دفع بهتر مایعات را فراهم می کنند و هیچ گونه رسوب مواد شیمیایی بر روی دیواره مخزن به وجود نمی آید.

مخازن ذخیره سازی کروی قوی تر هستند

مخازن ذخیره سازی که معمولاً در صنایع تولید نفت و گاز یافت می شوند مانند مخزن سقف ثابت معمولی و مخزن سقف شناور خارجی، از بسیاری از قطعات استفاده می کنند که باید یا پیچ و مهره شوند یا به هم جوش داده شوند. برای ذخیره سازی با فشار بالا، این درزهای پیچ شده یا جوش داده شده اند.

مخازن کروی پالایشگاه شازند تامین ، ساخت و نصب مخازن کروی پالایشگاه شازند اراک کارفرما : شرکت پارسیان سازه PSI-corporation-Iran محل اجرای پروژه : اراک حجم کار : 12 مخزن   مخازن کروی در قالب مخازن تحت فشار ASME به منظور ذخیره‌سازی مایعات و گازها در بسیاری از صنایع از جمله صنایع میان‌دستی، پایین‌دستی، پتروشیمی، […]