پروژه عایقکاری فولاد مبارکه

پروژه عایقکاری فولاد مبارکه شامل عایق کاری حرارتی لوله ها و تجهیزات واحد ذوب مجتمع فولاد مبارکه

محل انجام پروژه : اصفهان – ایران

حجم کار : 18000 متر مربع

کارفرما : مونتی بللی ایتالیا

 ابزار های مورد استفاده در پروژه عایقکاری فولاد مبارکه اصفهان :

 ابزار های مورد استفاده در عایق کاری عبارتند از انواع لفاف های محافظ آلومینیومی (ورق آلومینیوم با پوشش پلی کرافت ) با لایه پلی اتیلن وآستر کاغذی، ملزومات فلزی و غیر فلزی عایق کاری از قبیل : انواع بست عایق کاری استنلس استیل ، تسمه عایق کاری استنلس استیل، پرچ گالوانیزه یا پرچ عایق کاری استنلس استیل، پیچ عایق کاری استنلس استیل، بست های چمدانی، فنر انبساط عایق کاری استنلس استیل و انواع ماستیک درزبندی، نوار درزگیر، واشر عایق کاری استنلس استیل و غیره.

عایق کاری پایپینگ و تجهیزات در صنایع نفت ، گاز ، پالایش ، پتروشیمی و همچنین صنایع سیمان و فولاد برای گرم نگه داشتن لوله ها و تجهیزات برای به حداقل رساندن انتقال حرارت بین تجهیزات و محیط اطراف و همچنین جلوگیری از یخ زدگی آنها انجام می شود. همچنین این کار برای عایق سازی لوله حرارتی و صوتی در لوله کشی انجام می شود. امروزه به دلیل هزینه های بالای تولید انرژی گرمایی جلوگیری از هدر رفت آن بسیار ضروری بنظر میرسد. به همین دلیل است که عایق کاری فولاد مبارکه با دقت بالا و تحت سختگیرانه ترین کنترلها انجام شد.  یکی از متداول ترین مواد مصرفی در عایق کاری پایپینگ و تجهیزات ، عایق پشم سنگ است. است که از پروسه های ذوب و تبدیل سنگ و سرباره مذاب به الیاف پشم سنگ بدست می آید.

عایق کاری پایپینگ با عایق های حرارتی گرم

مهم ترین نکته در عایق کاری پایپینگ با عایق های حرارتی گرم : 1- انتخاب درست نوع عایق حرارتی با رعایت مسائل کیفی عایق حرارتی و همچنین 2- نصب صحیح و مطابق استاندارد عایق است. اگر این دو اصل به درستی رعایت شوند، سیستم عایق کاری می تواند برای مدتی طولانی بدون کوچکترین عیب و نقصی و بدون نیاز به تعمیر و نگهداری در شرایط عملیاتی خود، کار کند.
اگر اجرای عایق کاری ضعیف و ناقص باشد باعث می شود که میزان زیادی از انرژی اتلاف شود. بنابراین عایق حرارتی یک ابزار مهم در افزایش میزان انرژی در دسترس می باشد.
هدف اصلی از عایق کاری حرارتی کاهش سرعت انتقال حرارت و انرژی می باشد. این انتقال انرژی ممکن است از یک سطح گرم به محیط سرد منتقل شود و یا اینکه از یک محیط گرم به سطح سرد منتقل می شود.

عایق کاری پایپینگ و تجهیزات اهمیت بسیاری دارد و باعث می شود که افت حرارتی را به شکل موثری کاهش دهد. تا تاسیسات برای مدت‌ها عملکرد و بازده مناسبی داشته باشند. در حقیقت، بهره‌گیری از عایق لوله تنها راهی است که بتوان بازده یک فرآیند طراحی‌شده را در طول مدت تعمیرات دوره‌ای تضمین کرد. عایق‌کاری مناسب لوله نقش مهمی در بازدهی مناسب فرآیند پایپینگ به عهده دارد. عایق‌کاری حرارتی لوله ها و تجهیزات به دلایل مختلفی انجام می‌گیرد که در فهرست زیر به آن‌ها اشاره شده است.

  • کاهش افت حرارتی و به دنبال آن کاهش هزینه های تامین انرژی
  • کاهش انتشار گازهای دی‌اکسید کربن به جو و کاهش آلومدگی های زیست محیطی
  • جلوگیری از یخ‌زدگی لوله ها و تجهیزات
  • کنترل فرآیندها از طریق کنترل و حفظ محدوده دمایی فرآیندها
  • کاهش نویز و صدای  تولید شده در سیستم
  • پیشگیری از میعان
  • حفاظت از کارکنان در برابر حرارت بالا

 

 

 

 

 

پروژه عایقکاری فولاد مبارکه پروژه عایقکاری فولاد مبارکه شامل عایق کاری حرارتی لوله ها و تجهیزات واحد ذوب مجتمع فولاد مبارکه محل انجام پروژه : اصفهان – ایران حجم کار : 18000 متر مربع کارفرما : مونتی بللی ایتالیا  ابزار های مورد استفاده در پروژه عایقکاری فولاد مبارکه اصفهان :  ابزار های مورد استفاده در […]

تگ ها: عایق کاری پایپینگ و تجهیزات / عایق کاری حرارتی لوله و تجهیزات / عایقکاری فولاد مبارکه